Ξεκίνησε για την Ελλάδα το ΄΄ασημένιο βέλος΄΄, το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική «Ferrovie dello Stato» για να αναλάβει μελλοντικά το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη… σε λιγότερες από τρεισήμισι ώρες!
Το τρένο θα κάνει επίσημη ΄΄πρεμιέρα΄΄ στις 8 Σεπτεμβρίου, την ημέρα εγκαινίων της ΔΕΘ δηλαδή.
Tο ΄΄Frecciargento ETR 485΄΄, έχει ήδη μεταφερθεί από τη Ρώμη στο Σερβινιάνο ώστε να ξεκινήσει το ταξίδι του προς την Ελλάδα και να φτάσει στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Τότε, θα ξεκινήσει τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια. Μάλιστα, πριν την επίσημη πρώτη στις 8 Σεπτεμβρίου… θα πραγματοποιηθούν 4 ή 5 δοκιμαστικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη και μάλιστα με ταχύτητα έως 200 χιλιομέτρα την ώρα.
Ωστόσο, το τρένο με τα εννέα βαγόνια του δε θα αναλάβει μόνιμο ρόλο πριν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, που είναι μήκους 52 χιλιομέτρων.
Αφού παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση το τρένο – χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων – θα επιστρέψει στην Ιταλία προσωρινά. Μέχρι δηλαδή να ολοκληρωθούν τα έργα που αναφέραμε και να μπει μόνιμα στις ελληνικές ράγες.
Τα έργα ηλεκτροκίνησης πάντως αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2019. Και την ίδια χρονιά θα έχουν ολοκληρωθεί και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας.
Τότε, το τρένο θα μπει στην κυκλοφορία και θα μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χιλιόμετρα την ώρα.
Έτσι, εκτιμάται ότι θα μπορεί να διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα στον χρόνο των τριών ωρών και είκοσι λεπτών.
Μετά μάλιστα την ολοκλήρωση των έργων υποδομής που προαναφέρθηκαν, η ΄΄Ferrovie dello Stato΄΄ (FS) – η εταιρεία που το έχει επιλέξει – θα έχει επίσης τη δυνατότητα να φέρει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο ΄΄κόκκινο βέλος΄΄, το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα!
Έτσι θα μειωθεί εντυπωσιακά ο χρόνος διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.